Veelgestelde vragen

Algemeen

Ja, per halfjaar, kwartaal of per maand. Er wordt in de meeste gevallen geen toeslag over de jaarpremie berekend. Wel dient de klant ons bij maandbetaling te machtigen om de premie automatisch te mogen incasseren.

De wijziging van het rekeningnummer kunt u doorgeven per mail. Graag onder vermelding van het polisnummer en/of relatienummer.

Het is mogelijk om de polisbescheiden digitaal te ontvangen. U kunt via ons contactformulier hiervoor een verzoek indienen.

U kunt uw adreswijziging via de mail aan ons doorgeven of via de pagina “klantenservice”. Graag onder vermelding van het polisnummer en/of relatienummer. U ontvangt geen nieuw polisblad van ons.

Indien u een mail stuurt naar ons krijgt u automatisch een ontvangst bevestiging dat uw mail in goede orde ontvangen is. Wij streven ernaar uw mail binnen 10 werkdagen te beantwoorden. Controleer altijd uw Spam-box! Het kan zijn dat onze (antwoord) mails hierin terecht komen.

U kunt bij ons kiezen voor twee opties:

  • Per nota
  • Per automatische incasso

Acceptatie

Je kunt het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgebouwd met de eerste auto niet automatisch meenemen naar je tweede auto. Je bouwt per auto apart schadevrije jaren op. Dit klinkt misschien wat onlogisch, maar het brengt ook een voordeel met zich mee. Heb je een keer schade die niet verhaalbaar is op een andere partij (een schuldschade)? Dan heeft het alleen gevolgen voor de schadevrije jaren van die auto. Niet voor de andere.

Schade & meldingen

U kunt via onze website “klantenservice” voor diverse verzekeringen uw schade melden, vul hiervoor het van toepassing zijnde schadeformulier in. U dient een schade zo snel als mogelijk te melden. Uiteraard kunt u tijdens kantooruren de schade ook telefonisch melden via ons telefoonnummer 0317-399 100. Ook kunt u ons mailen middels schade@hippo-verzekeringen.nl

Voor noodgevallen buiten de kantooruren staat op het International verzekeringsbewijs (groene kaart) een noodnummer van de desbetreffende verzekeraar.